Alfheim Online Szerepjáték
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

-=A Mágia Alapjai=-

Go down

-=A Mágia Alapjai=- Empty -=A Mágia Alapjai=-

Témanyitás by World Tree Szomb. Okt. 08, 2022 8:53 pm

A Mágiarendszer Alapjai

A mágiarendszer itt alapjaiban véve nem egészen olyan, mint a legtöbb játékban. Általában az emberek kész varázslatokat tanulnak, amiknek adott formája és hatása van, egy nagyon jól behatárolt és megkötött formában. Ezeknek egész armadáját szedhetik össze és tanulhatják meg az érintett mágusnövendékek, melyet aztán lövögethetnek kedvük szerint.

Itt azonban, nem teljesen így van. De erre kicsit később még visszatérünk!

A Mágia Rendszer

Az Alfheim Online világában minden értelmes faj képes a mágiára, azonban ez nem a szokványos módon történik. Az ALO világában a mágiáért, egy Hatalomszavaknak nevezett rúnarendszer felelős, melyek megerősítik a használó elképzeléseit egy elég tág hatókörben. Minden játékos korlátozott Hatalomszóval rendelkezik, melyek befolyásolják, hogy milyen mágiát hozhatnak létre, ám az alap mechanikájukon kívül, a játékosra van bízva, hogy miképp jön létre a varázslat, de erről részletesebben lentebb.
A karakterek, mint ahogy a Pontozás és a Felszerelés szabálypontunk is kitér rá, rendelkeznek fizikai és mágikus statisztikákkal is. A mágiáért felelős pontok az Érzék és a Mágia, illetve egy külön számolandó statisztika, a Mana. De térjünk is ki ezekre.

Érzék

Az Érzék határozza meg a mágia találati esélyét, de ez nem minden esetben figyelembe vett tényező. Az Erő Szavak által létrejött mágiákat két csoportra lehet bontani: ártó vagy támogató hatáső mágia. Előbbibe tartoznak azok a szavak, amelyek gyengítik vagy sebzik ellenfeleinket, de minden esetben negatív hatásuk van, míg a támogató szavak a szövetségesre hatnak és pozitív, segítő hatást fejtenek ki. Csak és kizárólag az ártó hatású mágiák esetében kell dobni, a támogatókra nem.

Az Érzék komparatív alapon működik. Ez érthetőbben fogalmazva annyit tesz, hogy egy adott mágia találat esélyét úgy állapítjuk meg, hogy összehasonlítjuk a saját Érzékünket az ellenfelünk értékével, mely meghatározza, hogy mennyit kell dobnunk a sikeres találathoz. Ennek a kiszámolása a következő:

Ha az ellenfelünk Érzéke…
  • … nagyobb, mint a mi értékünk, akkor 4 vagy afölé kell dobnunk a találathoz;
  • …egyenlő a mi értékünkkel, akkor 3 vagy afölé kell dobnunk a találathoz;
  • …kisebb, mint a mi értékünk, de nem kétszerezzük le az ő értékét, akkor 2 vagy afölé kell dobnunk a találathoz;
  • …feleannyi, mint a mi értékünk, akkor csak 1-es és koponya dobás esetében hibázzuk el a mágiánkat.


Na de hogyan működik is ez gyakorlatban? Érzékeltessük ezt egy mesterien megalkotott ábrával.

-=A Mágia Alapjai=- Yh5UA0m

Elsőként szeretnénk megjegyezni, hogy a mobok minden esetben célba találnak, ha mágiát hoznak létre, így ők mentesülnek az Érzék hatásai alól, ám ez nem azt jelenti, hogy nekik nincs Érzékük! A példában egy mobnak öltözött játékost veszünk alapul, így nem kell aggódni. A tesztprogram lefutása során egy mobnak se esett bántódása. Bár mobnak beöltözött barátunk belátta, hogy buta dolog mobnak beöltözve ilyesztegetni a barátainkat.

A Csúnyarossz Manószörny 4 Érzékkel rendelkezik.

Papsajt Sándornak a legjobbak az esélyei: ő csak és kizárólag egyes és koponya dobással véti el a támadását! Sőt, emellett a Csúnyarossz Manószörny minimum négyest kell, hogy dobjon, ha el akarja varázsolni őt!

Tökös Réka is jó helyzetben van: 6 Érzékével meghaladja Csúnyarossz Manószörny képességeit, így ha a „szörny” varázsolna, ugyanannyi védelmet élvez, mint Papsajt Sándor; azonban neki már dobnia kell, ha támadni akar. Legalább kettőt kell dobnia, különben a varázslat nem talál!

Szamuráj Szilárd úgy döntött, elkezd mágiát tanulni. Van is 3 Érzéke, azonban ez nem valami sok. Neki már legalább hármat kell dobnia, ha be is akar találni. Sőt, Csúnyarossz Manószörny több Érzékkel rendelkezik, mint ő, így el tudja varázsolni, elég neki kettőt dobnia.

Tökfilkó Tamás sose szerette a mágiát, de most mégis ráfanyalodik. Neki legalább ötöt kell dobnia, viszont a Csúnyarossz Manószörnynek elég csak rágondolnia, meg persze nem egyest és koponyát dobnia, hogy megsebezze a pánciensét.

Talán jól szemlélteti a példa, hogy amennyiben harcosok vagyunk is, akkor sem mentesülünk az Érzékbe való pontosztogatás alól. Bár ez nem kötelező, de tartsuk szemmel, hogy amennyiben nem foglalkozunk vele, a mágusok könnyedén pirítóst csinálhatnak belőlünk (vagy rosszabb!)

Mágia

A Mágia két dolgot határoz meg: A mágia maximális erősségét és a tanulható hatalomszavak számát.

Az előbbi igazából egyértelmű. A Mágiára osztott pontok és a felszerelésből jövő bónuszok összege határozza meg, hogy milyen erőteljes a mágia maga, azonban ezt szintén befolyásolja az, hogy milyen típusú mágiát hozunk létre.

Azok a mágiák amik…
  • …mágikus kárt okoznak, 100%-os értékkel számolandóak.
  • …buff/debuff hatást fejtenek ki, vagy életet/páncélt állítanak vissza, minden esetben 50%-os hatással jönnek létre.


A hatalomszavak esetében pedig egyszerű a dolog. Minden játékos rendelkezik egyfajta Hatalomszavas tárhellyel, mely meghatározza, hogy mennyi Hatalomszót ismerhet. Ha eléri a maximális számot, nem tanulhat újat. A Hatalomszavak maximális száma pedig attól függ, hogy mennyi a maximáli Mágiára osztott pontunk, a felszerelés bónusz nem számolva. A 10. pontot elérve és ettől kezdve, minden 5. Mágiapontnál jár egy extra hely, így például egy 20-as Mágiával rendelkező személy már 6 szó hellyel rendelkezik.

Mana

A Mana a varázslók Kitartása, mely a mentális fáradtságot képviseli. A Mana értéke az Érzék és Mágia összegének felével egyenlő. Minden alkalommal, amikor egy játékos ellő egy mágiát, az aktuális érték 1-el csökken. A Cselekvéspontokkal ellentétben a Mana nem töltődik újra pihenéssel, ezt csupán biztonságos övezetbe való belépés, vagy különböző Mana töltő italokkal tudjuk feltölteni. A Mágiát fizikai támadásokkal ellentétben nem lehet többször létrehozni egy körben, minden körben csak egy alkalommal lőhető el. Azonban ez nem azt jelenti, hogy gyengébb lenne egy varázsló, sőt! A játékosok képesek felerősíteni a mágiájukat, azáltal, hogy egy további Manapontot ölnek az adott Mágiába. Egy játékos egy körben csak annyi extra Manapontot költhet el, ahányas Tierben van az érintett játékos! A beleölt pontok választható, extra hatásokkal látják el a Mágiát:

  • A Mágia a beáldozott pontokkal arányos módon extra 50%-al nő a Mágia erőssége (ez 2 ponttal 100%-ot takar, 3-al 150, etc-etc…);
  • Az aktuális Mágia elvétési értéke minden beleölt pont után 1-el csökken (így, ha alapjáraton 4 vagy afölött találnál, akkor két pont beáldozásával, már csak 2 vagy afölött kell dobnod a találathoz). Ezzel a hatással CSAK 2 vagy afölötti találási arányt hozhatunk létre.


A hozzászólást World Tree összesen 6 alkalommal szerkesztette, legutóbb Hétf. Okt. 10, 2022 11:25 pm-kor.
World Tree
World Tree
Admin

Hozzászólások száma : 35
Join date : 2022. Aug. 19.

https://alfheimonline.hungarianforum.com

Vissza az elejére Go down

-=A Mágia Alapjai=- Empty Re: -=A Mágia Alapjai=-

Témanyitás by World Tree Szomb. Okt. 08, 2022 10:25 pm

A Hatalomszavakról

A varázslatokat, mint már említettük a Hatalomszavak építik fel, mely az animéhez hasonlóan az Izlandi nyelv inspirált.  A Mágia statban elért bizonyos mérföldkövekkor egy új hatalomszót tanulhat meg a játékos, valamint karakteralkotáskor kivehet mindenki 3 darab hatalomszót, hogy legyen mivel varázsolnia. Bizonyos hatalomszavak minimum Mágiához vagy Érzékhez lehetnek kötve.

A hatalomszavak három kategóriába sorolandóak: Irány, Elem, Cél. Mindegyik szükséges egy-egy varázslathoz, ráadásul ebben a sorrendben.

A Hatalomszavak csoportjainak lényege és szavai a következők:

Irány

A Mágia célterületének megválasztása. Ez lehet a például a használó maga, vagy egy másik célpont is. A területi mágiák könnyen megkülönböztethetők az egyéni mágiáktól, mivel ezeket többesszámú hatalomszó alkotja.

Az Irány Hatalomszavak a következők:
A Szó Jelentése:Rúnajelbe:Kiejtve:
Saját magadEgÉg
KözeliÞúSzú
TávoliÞaðSzad
MiViðVid
Közeli TöbbÞiðSzid
Távoli TöbbÞauSzau

Elem

A mágia eleme alapvető tulajdonságokat határoz meg az adott varázslattal kapcsolatban. Itt megjegyzendő, hogy a mágiák kinézeti tényezői nem befolyásolják annak hatását, így ezeket szabadon változtathatják a játékosok, amennyiben az az elem témájával megegyezik. Minden elemnek vannak kifejezett erősségei, gyengeségei, vagy adott esetben teljesen máshogy viselkednek adott hatások, ha egy bizonyos elemmel használjuk őket. Fontos megjegyezni, hogy az elemek hátránya nem minden esetben lép érvénybe, mely legjobb kivétel a faji bónusz, ugyanis minden fajhoz köthető egy szó, amelynek gyengeségeit figyelmen kívül hagyhatják.

Az Elem Hatalomszavak a következők:
A Szó Jelentése:Rúnajelbe:Kiejtve:
Tűzeldieldi
Vízvatnvátn
Széljörðjördh
Földvindurvindür
Hanghljóðhljódh
Sötétmyrkurmirkur
Fényljóslós
Illúzióloftskeytaloftszkéjta

Cél

A mágia célja a végső hatás, amit ki akarunk sajtolni belőle. Ez a legvégső és legfontosabb hatalomszó. Ha nem tudjuk a Gyógyítás vagy a Kár Hatalomszavát, nem tudunk gyógyítani vagy sebezni, például (legalábbis mágiával).

Az Cél Hatalomszavak a következők:
A Szó Jelentése:Rúnajelbe:Kiejtve:
Gyógyítólæknalájkna
Kárskaðaskádha
Védelemvörðurvördhür
Törésbrotbrot
Átokbölvunbülvün
Áldásblessiblesszi
Szelidítetttemjatemjá

Varázsoljunk Együtt!

Fontos megjegyezni, hogy mint párszor említve volt a mágiák lényege, hogy bár a hatásuk nagy részben fix, a végbe menés teljesen másképp is történhet. De lássunk is egy példát:

Ha egy távolsági támadó tűzvarázslatot akarok használni egy felém rohamozó játékos ellen, ismernem kell a megfelelő hatalomszavakat: Það, mint távolsági; eldi, mint tűz; skaða, mint sebzés.

A kiejtett mágia Hatalomszavai tehát: Það eldi skaða!

Ezután többféle végkimenetel is lehet. Egyik játékos például a fejében egy sima tűzlabdaként képzeli el a varázslatot, így egy egyszerű tűzgömb repül ki amaz kezéből. Egy másik játékos viszont egy kék lángokkal égő főnixet lát maga előtt a létrehozásakor, így ő eképpen hozza létre. Azonban a hatás mindegyiknél ugyanaz: A célszemély, találat esetén elszenvedi a tűz alapú kárját, amelynek értéke a Mágiára osztott pontok és az ezen a staton lévő felszereléspontok összege.

Mindenki szabadon eldöntheti, hogy hogyan is megy végbe a mágia és hogy milyen hatása is van. Azonban az adott kaland mesélője bármikor felülbírálhatja az érintett hatást vagy végbemenetelt, ha úgy véli, hogy egy mágia rosszul lett értelmezve vagy létrehozva. Ha esetleg nem lennél tisztában egy választott Hatalomszó jelentésével, általános „reakciójával” a többi szavakkal, nyugodtan egyeztess a Mesélőddel, vagy nézz körül, hátha már más játékosok létrehozták az adott kombinációt.


A hozzászólást World Tree összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Kedd Okt. 11, 2022 9:08 pm-kor.
World Tree
World Tree
Admin

Hozzászólások száma : 35
Join date : 2022. Aug. 19.

https://alfheimonline.hungarianforum.com

Vissza az elejére Go down

-=A Mágia Alapjai=- Empty Re: -=A Mágia Alapjai=-

Témanyitás by World Tree Kedd Okt. 11, 2022 8:59 pm

A szemfülesek észrevehették, hogy a Rúnaszavaknál említve volt egy hátrány rendszer. Ami azonban nem félreírás. Az ALO világában minden elemnek megvan a maga erőssége, ahogy a gyengesége is! Minden elemi szónak megvan a maga speciális pozitív és negatív hatása, mely bizonyos esetekben módosítják a létrehozott mágia kimenetelét. Az előny minden esetben megmarad, azonban a hátrány azonban nem feltétlen. Ennek az az oka, hogy minden faj rendelkezik egy előre megadott Hatalomszóval, amelynek hátránya alól mentesülnek. Na de térjünk is ki, mik is a szavak előnyei és hátrányaira aszerint csoportosítva, hogy ártó vagy támogató hatást hozunk-e létre velük. Értelem szerint a vörös színű szövegek a hátrányt, a zöld a pozitívot képviselik.
 
        
HatalomszóÁrtó HatásSegítő Hatás
Eldi (Tűz)Kritikus sebzés
Az elemmel használt sebző
varázslatok 10%-os eséllyel a
sebzés felét ismételten lesebzik
(lefelé kerekítve, minimum 1).
Kauterizáció
Az elemmel használt gyógyító
varázslatok csak a lehetséges
feltöltött életpontok felét
gyógyítják (lefelé kerekítve)
Vatn (Víz)Csobbanás
Az elemmel használt sebző
varázslatok csak a lehetséges
sebzés kétharmadát okozzák
(lefelé kerekítve, minimum 1)
Revitalizáció
Az elemmel használt gyógyító
varázslatok a visszanyert
életpontok egynegyedét
ismételten gyógyítják,
azaz négyharmadosan gyógyítanak
(felfelé kerekítve)
Jörð (Szél)Kitérés
Az elemmel használt ártó
varázslatok bemérik a célpontot
egy támadás erejéig. A következő
támadásod, ami a bemért célpont
ellen irányul, eggyel könnyebben
talál célt.
Szeszélyes Fuvallat
A segítő varázslatokra is kell
támadáskockát dobni. Egyes
esetén a varázslat nem talál.
Vindur (Föld)Bosszúszomjas Kovács
Az elemmel használt sebző
varázslatok négyharmados
sebzést biztosítanak páncél
ellen. (felfelé kerekítve).
Életpontokra a sebzés
felét sebzik csak le (lefelé
kerekítve)
Odaadó Kovács
Az elemmel használt támogató
varázslatok csak páncélt tudnak
regenerálni, életpontot nem.
Hljóð (Hang)Zsivaly
Az elemmel használt sebző
varázslatok, csak a lehetséges
sebzés felét okozzák (lefelé
kerekítve)
Melódia
A Buffok és Debuffok hatása
1,5x-es hatékonyságúak, ami a
hatóidőt, nem befolyásolja. Az
életet és páncélt célzó hatásokat
figyelmen kívül hagyja.
Myrkur (Sötét)Vámpirizmus
Az elemmel használt támadó
varázslatok 20%-os eséllyel az
okozott sebzés felének megfelelő
értéket gyógyítanak a használón
(felfelé kerekítve).
Áldozat
Az elemmel használt gyógyító
varázslatok a használót sebzik. A
sebzés értéke a gyógyítás
értékének fele (felfelé kerekítve).
Ljós (Fény)Zsivaly
Az elemmel használt Debuffok
értéke csupán a fele az alap
értékének.
Odaadás
Az elemmel használt gyógyító
varázslat által visszatöltött
életpontok értékét a használó
kétszerezheti. Ekkor az extra
gyógyításnak megfelelő értékkel
csökken a saját életpontjainak
száma.
Loftskeyta (Illúzió)Délibáb
Az elemmel használt sebző
varázslatok nem az ellenfél
életpontját érik, hanem a
következő körének első
találatának sebzését
csökkentik.
Álarc
Az elemmel létrehozott
gyógyítások és buffok egy
mobkörrel eltolódnak, mielőtt
érvénybe lépnének, viszont
értékükben nem változnak.
World Tree
World Tree
Admin

Hozzászólások száma : 35
Join date : 2022. Aug. 19.

https://alfheimonline.hungarianforum.com

Vissza az elejére Go down

-=A Mágia Alapjai=- Empty Re: -=A Mágia Alapjai=-

Témanyitás by Ajánlott tartalom


Ajánlott tartalom


Vissza az elejére Go down

Vissza az elejére


 
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.