Alfheim Online Szerepjáték
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

-=Pontozás és a Felszerelés=-

Go down

-=Pontozás és a Felszerelés=- Empty -=Pontozás és a Felszerelés=-

Témanyitás by World Tree Kedd Okt. 04, 2022 8:29 pm

Pontozás


Az oldalon gyakran fogsz olyan szituációkba botlani, melyet nem tudsz minden esetben csupán csak szavakkal megoldani. Olykor-olykor bizony harcokba fogsz botlani, melyek levezetésében MMO-szerűen játéktéri statisztikák segítenek. Természetesen csak akkor, ha az Alfheim Online világban vagy épp elmerülve, hisz a valóságban nincsenek sajnos statisztikáid, így ott a saját készségeidre kell hagyatkoznod.

Na de mik befolyásolhatják a karakterek pontozását. Lássunk is hozzá:
  • Minden játékos rendelkezik egyfajta alappontozással, melyet az alap faj kiválasztása határoz meg. Azonban nem kell aggódni, minden faj összesített pont értéke 15, így egyik faj se lesz erősebb a másiknál. Erre épül fel a teljes pontozás, melyet szintlépésekkel tovább lehet növelni. Minden szintlépése után a játékos 5 szabadon elosztható ponttal gazdagodik, melyet tetszés szerint szétoszthat. Azonban gondoljátok meg jól mire akarjátok költeni a pontjaitokat, mivel újra pontozásra csak korlátozott számban van lehetősége egy karakternek, így fontoljátok meg jól mire osztjátok el őket.

  • Minden játékosnak van egyfajta Tier szintje, melyet az határoz meg, hogy hányas szintű az adott játékos. Minden Tierszinthez tartozik bizonyos számú felszerelés és fegyver, melyeket felszerelve további pontokat nyer az adott játékos. A pontok nagysága függ attól is, hogy az adott tárgy milyen Tierbe esik, ám adott Tieren belül is változnak az értékek. Ez a karakterek felszerelési pontozása, mely a karakterpontokkal ellentétben könnyebben variálhatóak, mivel szabadon váltogathatjuk a felszereléseinket két játék között.

  • Léteznek ezen felül bosspontok, melyeket jóval nehezebb és körülményesebb megszerezni. Ezeket csupán a világbossok legyőzésével lehet szerezni, melyek véletlenszerűen találhatóak meg a nagyvilágban és minden esetben csak egyszer legyőzhetőek. Erejük és kitartásuk jóval nagyobb bármely, az adott területen található mobhoz, vagy minibosshoz képest, és megközelítésük is körülményes lehet. Ezeket a bossokat általában 5-10 fős csoportok szokták kihívni és ezeket a játékosokat hívjuk frontharcosnak. A világboss legyőzése extra 1 szabadon elosztható pontot ad, minden harcot túlélt személynek.

  • Utolsó lelőhelyük a speciális küldetések, események, vagy egyéb bónuszok, melyek véletlenszerűen lesznek kihirdetve, vagy csak bizonyos feltételek mellett szerezhetőek csak meg. Ezek átlagban elég ritkák, így nem is igazán érdemes, csak erre specializálva pontokat gyűjteni.


Na de lássuk is, milyen pontok léteznek a világban!

Élet
Az Élet a legfontosabb statisztika mind közül! Ez határozza meg, hogy mennyi a karaktered életpontja, mely azt az értéket jelzi, hogy mennyi sérülést kell elszenvedned, hogy a karaktered meghaljon. Minden életre osztott és felszerelési pont összege, ötszörös szorzásra kerül, melynek értéke a végleges életpontokat avagy HP-t takarja.

Fegyverkezelés
A fizikai sebzést okozó karakterek egyik fontosabb statisztikája. Ez az érték befolyásolja az közelharci és távolsági fegyverek, illetve a petek találati esélyét is.

Erő
A fizikai sebzést befolyásoló statisztika, melynek összértéke megmutatja, hogy egyetlen támadással mennyi kárt okoz a használó, illetve ez adja az alapját íjak sebzésének egy részének. Íjak esetében az íj pontos sebzésének mintája: (Erő+Mágia)/2.

Irányítás
Egy speciális alosztály, mely azok számára fontos csupán, akik petek idomításával/beszerzésével szeretnék eltölteni az idejüket.

Kitartás
A karakterek "fizikumát" jelenti, hogy mennyi ideig bírják a harcot, mielőtt pihenniük kellene. Minden kitartáson lévő osztott és felszerelés pont összege ötszörös értéke adja meg a játékos maximális kitartását.

Gyorsaság
Ez az érték határozza meg, hogy milyen gyors egy adott karakter egy másikkal szemben. Értelemszerűen minél több pont van rajta, annál gyorsabb a karakter maximális sebessége, de az, hogy hányszor támadhat egy adott körben, az teljesen az ellenfél gyorsaságától függ.

Érzék
A mágia fókuszú karakterek egyik alap statisztikája. Ez befolyásolja, hogy a mágiái mekkora eséllyel érnek célt. Lényegében ugyanazt a funkciót látja el, mint a Fegyverkezelés, azonban ez mágia központú.

Mágia
A mágikus sebzés statisztikája, mely befolyásolja, hogy mekkora hatást kelt az adott játékos által elsütött mágia. Ezen felül ez az íjászok másodlagos sebzésfókusza (lásd fentebb). Minden Mágiára osztott (felszerelés nélküli) 5. pont lehetőséget biztosít a Játékos számára, hogy egy újabb Hatalom Szóval gazdagítsa a tárházát, melyet a Pontozó-ba tud megtenni a pontérték elérésével.


A hozzászólást World Tree összesen 6 alkalommal szerkesztette, legutóbb Pént. Ápr. 14, 2023 11:27 am-kor.
World Tree
World Tree
Admin

Hozzászólások száma : 35
Join date : 2022. Aug. 19.

https://alfheimonline.hungarianforum.com

Vissza az elejére Go down

-=Pontozás és a Felszerelés=- Empty Re: -=Pontozás és a Felszerelés=-

Témanyitás by World Tree Pént. Okt. 07, 2022 4:15 pm

Az Alfheim világában, mint mindene egyes MMO-ban léteznek különféle fegyvernemek, melyek azt a célt szolgálják, hogy képes legyünk megvédeni magunkat és társainkat, a világban megtalálható problémákkal szemben. Az, hogy ez egy mob, boss, vagy egy másik játékos, lényegtelen, az egyetlen fix tényező az, hogy bárki számára, aki a világfát tervezi megmászni, szüksége van egy fegyverre, melynek kiválasztása nem minden esetben egyszerű.

A világban nincsenek kasztok és fajhoz kötött fegyverek sincsenek. Pont emiatt egy kezdő játékos számára talán problémás tud lenni eldönteni, hogy milyen fegyvert válasszon magának, de nincs ok az aggodalomra. Bárki bármikor fegyvernemet válthat, így bármikor dönthetsz úgy, hogy kipróbálsz egy másik fegyvernemet, bár tény és való, hogy általában a fegyverek effektív csak megfelelő pontozással karöltve működnek csupán. Bizonyos fegyverek rendelkeznek üreghellyel is, melyekbe különböző kisebb bónuszokat adó Rúnákat lehet helyezni, mely lehetőséget ad a fegyvereink speciálisabb felépítésére.

A fegyvernemek három általános csoportba sorolhatóak: fizikai, mágikus vagy hibrid fegyverek. Na de részletezzük őket kicsit:

  • A fizikai fegyverek közé tartoznak az egykezes-, az másfélkezes- és a kétkezes fegyverek. A fő statisztikájuk a Fegyverkezelés és az Erő. Minden esetben károkozásra valóak csupán, így leginkább a közelharcra specializálódott játékosok kedvelik ezeket. Erős a mágikus védelemmel ellátott ellenfelek ellen, de gyenge a megerősített védelműekkel szemben.

    Az alábbi fegyvertípusok tartoznak ide:

    • Egykezes Fegyverek
      Jellemzően a használó fő kezében foglalnak helyet, szabadon hagyva a másodlagos kezét. A többi fegyverrel ellentétben ez a fegyvertípus engedélyezi, hogy a használó pajzsot hordhasson, ám a fegyver kisebb mérete miatt, csupán egy rúnahellyel rendelkezik.
      Típusuk szerint lehetnek kardok, fejszék, buzogányok.
      Az új játékosok számára, a három választható fegyvertípus egyike

    • Másfélkezes Fegyverek
      Az ebbe a kategóriába eső fegyvereket, bár a használó egy kézben tartja, a fegyver nem engedélyezi a másodlagos kéz „feltöltését” egyéb felszereléssel. Azonban szerencsére ez a típus, már két rúnahellyel rendelkezik, és ezen fegyverek támadásakor, találat esetén, ha a dobott értékünk 6, akkor a fegyver figyelmen kívül hagyhatja a célpont megerősített védelem ellenállás bónuszát.
      Típusuk szerint lehetnek rapírok, fattyú- vagy hosszúkardok.

    • Kétkezes Fegyverek
      A játék legnehezebb fegyverei tartoznak ide, mely minden esetben rendelkeznek valamilyen negatív statisztikával, viszont átlagban több pozitív pontot biztosítanak, mint társaik. Előnyük, hogy három fegyverhellyel rendelkeznek, így több bónuszt biztosíthatnak társaiknál. Bár a negatív pont bónusz rúnákkal levehető, fontos megjegyezni, hogy ezeket a statisztikákat nem lehet nulla fölé emelni, így ha esetleg az adott rúna többet adna, az az érték automatikusan elveszik.
      Típusuk szerint lehetnek pallosok, balták, pörölyök, alabárdok.


  • A mágikus fegyverek közé tartoznak a pálcák, a botok és a fókusz tárgyak. Fő statisztikájuk az Érzék és a Mágia. Fő céljuk a mágia hatékonyságának növelése, azonban a fizikai hatásokkal ellentétben, gyakran a támogatás is fő támpont egy fegyver kiválasztásakor. Erős a megerősített védelemmel rendelkező ellenfelek ellen, de gyenge a mágikus védelemmel rendelkezőek ellen.

    • Pálcák
      Rövid mágikus eszközök, melyeket a fő kézben használatosak, viszont szabadon hagyják a másodlagos kezet, amelybe Fókusz Tárgyat vehet a birtokosa. Nem rendelkeznek rúnahellyel, emiatt kevésbé személyre szabhatóak. A fegyver a mágiák célba találását segíti, viszont ha a birtokosa úgy akarja fizikailag is megtámadhatja ellenfelét. Ilyenkor a fegyver Erőből sebez, azonban a kár elszámolásakor ugyanúgy mágikusnak minősül.
      Típusuk szerint lehetnek pálcák, jogarok.
      Az új játékosok számára, a három választható fegyvertípus egyike

    • Botok
      A mágusok nehézfegyvere, melyeket méretük nyomán két kézben tudnak csak fogni a játékosok. Két rúnahellyel rendelkeznek, és közelharcba is használatosak, ugyanolyan sémával, ahogy azt egy Pálca esetében tennénk. A pálca fő célja a károkozás, e nyomán az sérülést okozó mágiáink, találat esetén 5-ös vagy 6-os dobás esetén, figyelmen kívül hagyja a mágikus védelmet.
      Típusuk szerint lehetnek botok, lándzsák.

    • Fókusz Tárgyak
      A legkülönlegesebb fegyvertípus, mivel ezek az egyetlenek, amelyek képtelenek közvetlen sebzéskiosztásra és nincs is üregük. Fő céljuk a mágus támogatása, ugyanis bár pontozásilag elmaradnak a legtöbb tárgy mögött, rendelkeznek egy mágikus fókusszal. Ez a hatás egy előre megadott Erő Szót köt minden Fókusz Tárgyhoz, mely előre meg van határozva. Amennyiben olyan varázslatot hoznak létre, mely ezt a szót alkalmazza, úgy a Fókusz Tárgy által adott Mágia és Érzék bónusza duplázódik az adott mágiára.
      Típusuk szerint lehetnek könyvek, gömbök, vagy egyéb varázslatos tárgyak.


  • A hibrid fegyverek azon fegyvereket takarják, melyek fizikai és mágikus harcfókuszban is alkalmazhatóak. Ilyen fegyvertípusok a rúna- és a könnyű fegyverek. Fő céljuk, hogy mindenféle helyzetben tudjanak valamilyen kárt okozni.

    • Könnyű Fegyverek
      Olyan fegyvertípusok, melyeket fő vagy mellékkézben is hordhatóak, így az egyetlen fegyvertípus, amellyel két külön fegyvert is forgathatunk egy időben. Azonban ez a fegyvernem kissé különbözik a többitől, mivel nem határolja be, hogy a másodlagos kézbe mit tarthat az ember, így szabadon lehet az lehet pajzs, fókusz tárgy vagy egy másik könnyű fegyver is. Emiatt eléggé személyre szabhatóak tudnak lenni, bár átlag pontozásuk feleannyi, mint egy átlag fegyveré és üreghellyel se rendelkeznek. Azonban lehetőségünk van, hogy két könnyű fegyver felszerelése esetén egy kiskörnyi támadás során két külön tőrrel dobjunk támadáskor (egyik, majd másik kéz), és lehetőségünk van akár mindkét fegyverre is mérget kenni (két külön mellékakció szükséges hozzá, és mindkettő egy teljes értékű mérget használ fel). Ezen felül minden Könnyű fegyver károkozással dobott 6-os értéknél a fegyver automatikusan bónuszsebzésként kiosztja a fegyver Erő értékét.
      Típusuk szerint lehetnek tőrök, szuronyok.
      Az új játékosok számára, a három választható fegyvertípus egyike

    • Rúna Fegyverek
      A rúna fegyverek olyan kétkezes fegyverek, melyek elsődlegesen távolsági harcra specializálódtak. Sebzésük egyedülálló, mivel az Erő és Mágia összesített értékének átlaga a fegyver valós sebzés értéke. Pont emiatt, a célpontok csak nagyon kevés esetben élvezhetik a védettségüket, ugyanis a rúna fegyvereket sebzése csak akkor csökkenthető ellenállással, ha a célpont rendelkezik megerősített és mágikus védelemmel is. A találati esélyt fegyveres támadásnál az Érzék vagy Fegyverkezelés közül a nagyobbik határozza meg. Az egyetlen fegyvertípus ezen felül, amelynek nincs előre meghatározva a rúnahelyeinek száma, ez az érték fegyverenként változhat, de minden esetben fel van tüntetve a fegyver statisztikáiban.
      Típusuk szerint lehetnek íjak, számszeríjak, vagy egyéb távolsági fegyverek.


World Tree
World Tree
Admin

Hozzászólások száma : 35
Join date : 2022. Aug. 19.

https://alfheimonline.hungarianforum.com

Vissza az elejére Go down

Vissza az elejére


 
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.